Onderstaand artikel kwam ik tegen tijdens het surfen op het internet:
Peuters en kleuters groeien op in een wereld van TV, computers, mobieltjes en games. Deze media bieden ukkies ongekende mogelijkheden, zeker wanneer ouders dit goed begeleiden. Maar hoe stimuleer je de positieve effecten en wanneer moet je juist opletten en bijsturen? Daarom lanceert Mediawijzer.net in mei de campagne: Media Ukkies: mediaopvoeding voor peuters en kleuters.

Een maand vol concrete handreikingen hoe ouders hun Media Ukkie kunnen helpen om op een goede en bewuste manier alle kansen te benutten die media bieden. Met handige tips, de MQ-test; de mediawijsheid-test voor ouders en de verkiezing voor de beste media voor ukkies (Media Ukkie Award 2012).
Foto
Mediawijzer.net
Mediawijzer.net heeft tot doel mediawijsheid in Nederland te bevorderen. Mediawijzer.net is een netwerkorganisatie waarin meer dan 600 organisaties, bedrijven en instellingen op het gebied van media zich hebben verenigd. De netwerkpartners van Mediawijzer.net verzorgen aansprekende projecten, spraakmakende initiatieven, solide onderzoeken en bundelen kennis die de Nederlandse burgers helpen hun mediawijsheid te vergroten. www.mediawijzer.net

(Bron: http://www.vives.nl/)

Mijn mening over dit initiatief laat weten dat ik het wel een goed initiatief vindt. Ouders krijgen te maken met een snelle groei van technologie. Kinderen willen zo graag met verschillende dingen in aanraking komen dat ze soms doorslaan. Sommige ouders weten hier goed mee om te gaan, anderen niet. Voor deze is het dan juist handig om met deze opvoeding mee te doen. Het is voor de kinderen ook beter om dit te sturen. De kinderen blijven anders hangen in het media en raken er makkelijk aan verslaafd. 

Op Mediawijzer.net staan verschillende dingen voor jong en oud op. Zo is er een kopje Dossiers waarbij je zelf een thema kunt kiezen. Zo is er media, zelf media maken, opvoeding en media en ook media voor senioren. De website biedt veel mogelijkheden aan, zodat veel mensen er baad bij hebben. Ik ga komende tijd op deze website is goed kijken wat er nog meer mogelijk is. Deze uitkomst zal ik later in mijn blog schrijven. Tot nu toe, ben ik alleen maar positief over deze website.  




Leave a Reply.