Wil je met je klas een eigen nieuwsuitzending maken? Wil je het zo professioneel mogelijk maken? De tool Online Teleprompter is daarvoor een handige tool om zelf een autocue te maken. 

Kinderen kunnen hier zelf aan de slag gaan. Eventueel is deze tool handig om te lezen op tijd. Met maximaal 2000 karakters kun je leuke teksten invoegen.
Zelf zou ik deze tool in kunnen zetten. Ik zal hem dan inzetten bij een nieuws uitzending. Bij deze nieuws uitzending zal ik ook echt van te voren met de kinderen filmpjes maken in de school. Het zal dan leuk zijn om elke week met de kinderen een weekjournaal van de school te maken. Persoonlijk zou ik dit dan doen bij een groep 7 of groep 8.

Voordelen bij deze tool is dat het makkelijk te maken is via internet. Tijdens een uitzending en het filmen kun je een laptop onder de camera zetten. Zo lijkt het net of er in de camera gekeken worden.

Nadelen zijn er ook. Er moet een laptop verplaatst worden. En wat eigenlijk de bedoeling bij een nieuwsuitzending maken is het presenteren. Bij presenteren moet je eigenlijk voor de klas de klas in kijken. Wat je doet bij een autocue is niet de klas in kijken. Wat je dan wel kunt doen is eventueel een nieuwsuitzending maken met een groepje. Daarna laat je die op het digibord zien in de klas.

Zelf ben ik dan voorstander van het zelf maken in een groepje. De kinderen gaan dan zelf aan de slag en moeten zelf de nieuwsuitzending maken. Ze leren meer met een camera te werken en de autocue kan goed gebruikt worden. Zo kan de tool goed ingezet worden op een makkelijke manier. 



Leave a Reply.